Блог

Як протестувати бізнес-ідею?


"Найбільший ризик – не приймати жодних ризикованих рішень..." Марк Цукерберг

Кожна бізнес-ідея має 3 ключові елементи:
  • Продукт
  • Клієнт
  • Ви.
Почнемо з кінця

Запитайте себе

  1. Моя ідея вирішує якусь проблему?
  2. Це унікальна ідея?
  3. Я готовий присвятити її реалізації свій час?

Запитайте у цільової аудиторії що їй потрібно

Спочатку, звичайно, подумайте хто має бути вашою цільовою аудиторією. Як це зробити читайте тут.
Визначте, які проблеми може вирішити продукт для потенційних клієнтів.
Подивіться на конкурентів та встановіть чим ви можете від них відрізнятися. В кращу сторону, звичайно.
Це будуть гіпотези для подальшого дослідження.

Перевіряти ці гіпотези рекомендуємо відразу двома методами:

Інтерв’ю з клієнтами (Customer Development)

Іншими словами перевірка попиту на ідеї чи прототип продукту за допомогою клієнтів. Головне завдання – це визначити чи може продукт задовольнити потреби клієнта. До того ж, краще ніж конкуренти та по ціні, яку клієнти будуть готові заплатити.

Опитування

Після інтерв’ю частину гіпотез можуть спростувати. Зате ви отримаєте нові інсайти щодо продукту.
Тепер пора перевірити отримані дані. Створіть Google форму, розішліть її друзям, знайомим і ви отримаєте базу відповідей. Але відсортуйте її відповідно до критеріїв ЦА. Якщо маєте додатковий бюджет – запустіть рекламу, щоб анкету заповнили потенційні клієнти. Чим більше людей заповнять форму – тим точнішим буде результат.

Протестуйте продукт

Створіть мінімально життєздатний продукт (MVP) та протестуйте його на потенційних клієнтах.

Якщо дані, отримані з інтерв’ю та опитувань дозволяють вам створити «ідеальний» продукт, тоді можна і не витрачати часу на MVP. Але у мене, наприклад, буває, що рішення начебто існує в голові, а коли намагаєшся перенести на папір – відхиляєшся від задуманого.

Тому створіть MVP та запропонуйте його протестувати друзям чи тим хто зацікавиться. Або створіть просту landing page та спробуйте продати продукт. В першому випадку отримаєте відгуки як покращити продукт, в другому – виміряєте попит та готовність купити. Ситуація безпрограшна!


Детальна інформація про наші послуги на сайті proof.in.ua або за телефоном +38(050)60-70-955
Запитання-відповідь