Блог

Як відбирають учасників фокус-групи?

Респонденти - це учасники фокус-групи (ФГ).

Саме вони відіграють ключову роль у дослідженні. Тому їх відбір є надзвичайно важливим!

Найголовніше – знайти цільову аудиторію, тобто людей, які користуються, користувалися чи цікавляться продуктом/послугою, яку ви тестуєте.

❌В іншому випадку – дослідження нерелевантне.

Власне, на цьому можна було б і зупинитися, але є ряд інших вимог:

✔️Респонденти не знайомі між собою - наявність знайомства зменшує об’єктивність отриманої інформації. ⠀

✔️Не були учасниками фокус-групи останні пів року. Якщо пройшло менше часу (особливо коли тестують той самий продукт), то у людини можуть бути залишкові враження, думки і це негативно вплине на нове дослідження. ⠀

✔️Гомогенність групи по статусу та освіті. Така вимога не завжди обов’язкова, але вона забезпечує більш вільне спілкування у групі, а отже, така група принесе більше корисної інформації. ⠀

✔️Гомогенність по віку. Цільова аудиторія може мати широкі межі (від 20 до 45 років), але вона має бути сегментована на менші. Молодь часто відчуває дискомфорт в групі зі старшими людьми, адже їхні погляди часто кардинально відрізняються. Це призводить до непорозумінь, замовчувань і, як наслідок, неефективності дослідження. Саме для таких випадків потрібні окремі фокус-групи, з різною віковою аудиторією. ⠀

Хто НЕ може бути учасником ФГ?

❌Співробітники ЗМІ
❌Маркетологи та соціологи, тобто ті, хто професійно займається подібними дослідженнями
❌Співробітники компанії-конкурента
❌Співробітники сфери продажів, які продають товар/послугу про які йтиметься у дослідженні. ⠀

Етап відбору учасників є дуже відповідальним! Він відбувається за допомогою первинних інтерв’ю чи анкетування, щоб максимально задовольняють цілі дослідження. ⠀



Детальна інформація про наші послуги на сайті proof.in.ua або за телефоном +38(099)0797361
Запитання-відповідь