Блог

Сегментування цільової аудиторії

Що таке сегментування?


Сегментування – це поділ цільової аудиторії на групи по потребам чи обраним критеріям (демографічним, географічним, економічним). Тобто поділ клієнтів за віком, статтю, соціальним станом чи іншими критеріями, важливими для вашого продукту.

Для чого це мені?


1. Зрозуміти, що потрібно клієнтам = зрозуміти, ЩОпропонувати та ЯК пропонувати
2. Для побудови персоналізованої рекламної компанію для кожної групи ЦА
3. Підвищити конверсію, налаштувавши таргетовану рекламу
4. Відрізнятися від конкурентів

Стратегія сегментування


Почніть з розділення аудиторії за критеріями сегментації.

Географічна сегментація

  • регіон
  • розмір населеного пункту
  • кількість населення
  • клімат
  • район міста
Вам можуть не знадобитися всі критерії одночасно – оберіть лише важливі. Наприклад, якщо ви власник дитячого садочку, то орієнтуйтеся на мешканців районів поруч.

Демографічна сегментація

  • Вік
  • Стать
  • Сімейний стан
  • Рівень доходу
  • Рід зайнятості
  • Релігія

Якщо ви власник однієї з десяти кав’ярень в радіусі 1 км, спробуйте виділити для себе особливий критерій. Наприклад, кав’ярня для домашніх тварин та їх власників. Це не означатиме, що до вас не зайдуть без улюбленця, але саме для цієї аудиторії ви зможете створювати цікаві рекламні компанії та пропозиції, які привернуть увагу клієнтів.

Психографічна сегментація

Для виокремлення цього критерію необхідно більше часу, але саме він покриватиме значну частину проблем при позиціонуванні. Сюди можна віднести:
  • Мотиви покупки
  • Проблеми, які вирішує продукт
  • Вигода для клієнта
  • Попередній досвід
  • Експертність споживача
  • Інтенсивність використання

Проведіть сегментування за методикою 5W. Інструкція та приклад є тут.

Де взяти дані для сегментування

  1. Google Analytics – дані з сайту, але переважно це географія та демографічні показники
  2. Статистика соц. мереж
  3. Проведення коротких опитувань в соц. мережах
  4. Аналіз бази клієнтів, якщо вона є
  5. Глибинні інтерв’ю – для складання портрету клієнта, отримання інсайтів

Як використати сегментування аудиторії

Маючи різні групи клієнтів ви знатимете Що (товар, послугу) і Кому (споживачі) пропонувати.


Наступними кроками будуть:
  1. Створити індивідуальні пропозиції для кожного сегменту
  2. Створити таргетовану рекламу для кожної групи
  3. Підлаштувати канали просування під місця де бувають клієнти
  4. Відслідковувати зміну конверсії та корегувати пропозиції
  5. Отримувати позитивні відгуки від клієнтів про індивідуальний підхід))


Детальна інформація про наші послуги на сайті proof.in.ua або за телефоном +38(050)60-70-955
Маркетинг