Що таке фокус-група?
Фокус-група, а точніше фокус-групове дослідження - це групові інтерв’ю, проведені для отримання відповідей на обрану тему та вирішення маркетингової проблеми.
Фокус-група складається з 8-12 респондентів, зібраних разом для обговорення теми, в якій кожен з них зацікавлений.
Що мені дасть таке дослідження?
Ключ до вирішення проблем, пов’язаних з думкою споживачів. Наприклад:
- Чому мій продукт (не) купують?
- Як зробити клієнта постійним?
- Чи задоволені клієнти якістю обслуговування?
- Як просувати продукт?
Хто проводить фокус-групу?
Модератор, він же є ключовим елементом для ефективного дослідження. Саме він має за короткий час заслужити довіру респондентів та мотивувати їх обговорити теми, які можуть бути неприємні, нецікаві чи важкі для обговорення.
І де беруть цих респондентів?
Як відбираються учасники фокус-групи читайте тут.
Може просто інтерв’ю провести? Там людей менше треба
Фокус-групи мають ряд переваг:
- Швидкий збір інформації
- Різноманіття інформації від різних учасників
- Ефект доміно – слова одного учасника викликають реакцію та роздуми від інших
- Стимулювання - учасники самі хочуть поділитися враженнями з іншими, так відбувається завдяки створенню атмосфери довіри
- Спонтанна реакції респондентів на слова інших учасників