Блог

Аватар клієнта

Як виглядає твій ідеальний клієнт?

Підприємці чудово знають, що таке цільова аудиторія (ЦА). Детально про ЦА написано тут, а про її сегментування тут.

А от аватар/портрет клієнта залишається темною плямою, хоча саме він найчастіше використовується.
Аватар – це опис конкретної людини, представника цільової аудиторії, з його страхами, потребами, цінностями.

І в чому різниця?


На прикладі сервісу доставки раціонів здорового харчування.
ЦА : чоловіки, 23-40, які займаються спортом.
Аватар: Владислав, 25 років, спортсмен, неодружений, працює фітнес-тренером, слідкує за своїм харчуванням, але не любить рахувати калорії.
Тобто, ЦА є загальною, аватар є детальним описом  яскравого представника ЦА.

Навіщо потрібен аватар?


  1. Для створення унікальної торгової пропозиції (УТП)
  2. Для позиціонування продукту відповідно до потреб клієнтів
  3. Для створення реклами, яка відповідає болям та потребам клієнта
  4. Для розміщення реклами там, де буває ваш клієнт

Якщо я просто сяду і сам складу аватар, як я знатиму, що він відповідає моєму клієнту?


Якщо всю інформацію просто вигадати, то клієнт вийде ефемерний. Щоб якісно скласти аватар клієнта, необхідні інсайти: що клієнт думає, які його цінності, які переваги продукту є для нього вирішальними тощо.

Такі інсайти отримують проводячи інтерв’ю з клієнтами.

Якщо ви давно на ринку, то можете спробувати самостійно скласти аватар клієнта, спираючись на образ свого найкращого клієнта, з яким легко та приємно працювати.

Окей, так як же скласти аватар клієнта?


Виділіть цільову аудиторію, для якої будете складати аватар, а далі відповідайте на запитання:

  1. Ім’я клієнта
  2. Стать
  3. Вік
  4. Сімейний стан
  5. Наявність/ відсутність дітей
  6. Опис другої половинки (якщо є)
  7. Місце проживання (місто, район, умови проживання)
  8. Чим займається?
  9. Дохід
  10. Соціальний статус
  11. Хто в сім’ї приймає рішення про покупку?
  12. Освіта
  13. Незадоволеність у житті (пов’язана з продуктом)
  14. Що він робить, щоб вирішити цю незадоволеність?
  15. Найбільший страх, який виникає при купівлі вашого продукту
  16. Що його дратує, робить незадоволеним?
  17. Мрія вашого клієнта
  18. Що для нього важливо та цінно?


Необідно скласти аватар клієнта, спираючись на існуючих клієнтів?
Звертайтеся за консультацією  на сайті proof.in.ua або за телефоном +38(050)60-70-955
Маркетинг