Чому SWOT?
S – strengths – сильні сторони. В чому ваша унікальна торгова пропозиція? Чим ви кращі за конкурентів?
W – weaknesses – слабкі сторони. В чому відстаєте від конкурентів?
O – opportunities – можливості. Зовнішні фактори, які допоможуть у розвитку бізнесу.
T – threats – ризики. Як сильно ви залежите від економічних, політичних змін? Боїтеся конкурентів?
Що дає SWOT?
Для власника малого бізнесу, який активно включений у всі процеси – це можливість оцінити його справу зі сторони та відповісти на запитання:
- В чому моя конкурентна перевага та як її покращити? Аналіз допомагає виділити 3-5 основних сильних сторін та знайти можливості для їх удосконалення.
- Як мінімізувати ризики? Пошук ключових ризиків та шляхів їх нівелювання.
- Куди рухатися? Побачивши цілісну картину підприємець обирає напрям руху, а дослідник допомагає побудувати стратегію розвитку. Сформовані цілі та реалістичний план дій – це половина шляху до успішної компанії.
Тобто SWOT – це ідеальний метод?
Ні, він має ряд особливостей:
- Відсутні точні цифри – неможливо розрахувати ступінь впливу факторів.
- Недовготривалі результати – вже через пів року дані можуть застаріти.
- Відсутність динаміки – не дає можливості швидко реагувати на зміни на ринку.
- Суб’єктивність аналізу – фактори для аналізу дуже різносторонні, тому результати повністю залежать від знань дослідника.